Integracyjno – Rehabilitacyjne Przedszkole Niepubliczne „PANDA” w Piasecznie zaczęło działać od 2007 roku. Potrzeba tworzenia nowej marki wynikała
z niszowego a jednocześnie prestiżowego ukierunkowania działalności na dzieci specjalnej troski jak również na integracyjny zakres pracy wychowawczej
w nowo tworzonej placówce.
Integracyjno – Rehabilitacyjne Przedszkole Niepubliczne „PANDA” prowadzi działalność
w zakresie świadczenia usług
w zakresie wychowania przedszkolnego, opieki nad dziećmi
w wieku przedszkolnym
w zakresie rozszerzonym
o funkcję integracyjną oraz wykorzystanie bazy sprzętowo
- organizacyjnej do prowadzenia rehabilitacji sensorycznej dla dzieci
i młodzieży spoza placówki.
Działalność polega na zapewnieniu dzieciom
prawidłowego, harmonijnego i stabilnego rozwoju w zakresie odpowiadającym założeniom programu wychowania przedszkolnego
w rozszerzonym zakresie, zapewnienia opieki nad dziećmi
w czasie pobytu rodziców
w pracy, przygotowania pod względem podstawowych umiejętności, wiedzy, kształtowania nawyków itp. do samodzielnego funkcjonowania dzieci
w okresie nauczania
w wieku szkolnym
w oparciu o ideę integracji dzieci pełnosprawnych
i posiadających upośledzenia funkcjonalne
w różnym zakresie.
Dodatkowym rodzajem działalności jest wykorzystanie bazy lokalowej
i wyposażenia oraz wykwalifikowanej kadry wychowawczej
i rehabilitacyjnej do prowadzenia centrum rehabilitacji sensorycznej,
a także profesjonalnego placu zabaw wewnętrznego
i zewnętrznego.
Założenia programowe czerpiemy z programów autorskich wybitnych pedagogów, takich jak:
- programu "Dziecięca matematyka" prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
- metod glottodydaktyki opracowanych przez prof. Bronisława Rocławskiego
- teorii ruchu rozwijającego W. Sherbone
- kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona
- "Metoda Dobrego Startu "M. Bogdanowicz
- pedagogiki zabawy KLANZA
- muzykoterapii
Wszyscy nauczyciele posiadają wykształcenie pedagogiczne, które pozwala im na twórcze wykorzystanie tych
i innych metod
w odniesieniu do
indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka.
Główne założenia procesu wychowania w przedszkolu "Miś" opierają się na:
- traktowaniu dziecka jako podmiotu w procesie wychowawczo - dydaktycznym
- rozwijaniu poprzez edukację teatralną i ekologiczną wielokierunkowej aktywności wychowanków
- ciągłym poszukiwaniu nowych rozwiązań metodycznych w doskonaleniu pracy wychowawczo-dydaktycznej
- stawaniu się placówki otwartą i doskonalącą współpracę z rodzicami i środowiskiem
Nadrzędnym celem jest wspomaganie
i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie
z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Prowadzi to do sukcesu edukacyjnego, jakim jest wychowanie ludzi przedsiębiorczych, śmiałych
i dobrze radzących sobie
w życiu.
Kadra naszego przedszkola to zespół
wykształconych i wykwalifikowanych nauczycieli, którzy pracują
z pasją i zaangażowaniem. To osoby osiągające imponujące efekty
w pracy z dziećmi, odznaczające się kreatywnością, dla których ważny jest nieustanny
i harmonijny rozwój przedszkolaków, rozbudzanie ich ciekawości,
a także rozwijanie zainteresowań oraz zdolności.
W trosce o zapewnienie jak najlepszej opieki Państwa Dzieciom, nauczyciele naszej placówki dokształcają się, wzbogacają wiedzę,
a także doskonalą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo
w kursach, warsztatach
i szkoleniach.
color=teal>Zajęcia dodatkowe w cenie czesnego:
- zajęcia z języka angielskiego
- muzyczki-rytmiczki
- gimnastyka z elementami korektywy i integracji sensorycznej
- zajęcia plastyczne
- taneczne studio misia
Największą radością jest dla nas życzliwość wdzięcznych absolwentów chwalących się osiągnięciami w szkole, radosny uśmiech zadowolonych rodziców.